Godziny wydarzenia
09.10. od 11.00 do 10.10. do godz. 9.00
Szkolna biblioteka jest centrum kulturalnym szkoły. To tutaj uczniowie chętnie spotykają się na przerwach, aby uciec od zgiełku i wyciszyć się w czytelni. To tutaj dzieci czerpią pomysły i inspiracje do swoich aktywności.
Biblioteka szkolna jest integralną częścią szkoły, w której realizowane są zadania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze. Posiada wypożyczalnię z wolnym dostępem do zbiorów oraz czytelnię, stanowiącą jednocześnie salę komputerową z czterema stanowiskami komputerowymi z wolnym dostępem do Internetu, kopiarko - drukarką, ksero oraz projektorem.
Nasz księgozbiór jest dość ubogi. Najwięcej czytają uczniowie z klas młodszych. Uwielbiają książki, z których mogą czerpać wiedzę i inspiracje. Zależy nam aby przekonać i zachęcić do czytania uczniów z klas starszych. Jest ich nie wielu. Ci, którzy czytają wybierają głównie książki fantasty.
09.10. od 11.00 do 10.10. do godz. 9.00
Książki, które;
- wam się podobały i mogą zachęcić innych do czytania
- książki o tematyce fantasty
- różne serie (Martynka, Franklin, Czytam Sobie itp)
- książki hobbystyczne (o sporcie, pojazdach, farmie, nauka rysowania, składania origami, o różnych technikach plastycznych i technicznych, z propozycjami spędznia wolnego czasu, zabaw itp).
Gostkowo
77-114
Gostkowo 20
https://spgostkowo.edupage.org/
U nas impreza związana z "Nocą Bibliotek" rozpoczęła się już około godzony 11.00. Szkoła, w której mieści się nasza biblioteka była współorganizatorem XXXII Biegu Rodła. Rywalizacja biegowa odbywała się między chętnymi dziećmi i dorosłymi, w kategoriach wiekowych. Osoby, które z różnych względów konkurowały w kategoriach biegowych mogły wziąć udział w rywalizacji Nodric Walking.
Po południu młodsze dzieci uczestniczyły w spotkaniu, na którym mogły posłuchać baśni i legend z różnych krajów. Rozmawiały o swoich ulubionych książkach i opowiadały w jaki sposób czytanie na nie wpływa. Esencją było wyłonienie głównych zalet czytania oraz wskazanie, w jakich sytuacjach może nas wzmocnić.
Starsze dzieci wzięły udział w panelu dyskusyjnym - "Czytanie wzmacnia". Pozwoliło im to odkryć bibliotekę na nowo. Z chęcią wzięły udział w dyskusji oraz poszukiwaniu książek na interesujące ich tematy. Jako pokolenie smartfonów, komputerów i Internetu mogły przekonać się, że biblioteka jest jednak ciekawym miejscem. Wybrane książki z księgozbioru udostępnionego czytelnikom, jak i z księgozbioru podręcznego czytelni pomogły im wysnuć wnioski, że czytanie rzeczywiście może nas wzmocnić. Zaskoczeniem było dla nich odkrycie "innej twarzy" biblioteki i skonfrontowanie jej ze swoim dotychczasowym wyobrażeniem o tym miejscu. Następnie, aby umocnić nowy pozytywny wizerunek biblioteki, wkroczyliśmy na kolejny poziom wtajemniczenia. biblioteka zamieniona została w Escape Room. Uczniowie podzieleni na drużyny rywalizowały ze sobą odszukując koperty z ukrytymi zagadkami, których rozwiązanie miało doprowadzić do rozwiązania hasła otwierającego drzwi. Emocje były ogromne, a zabawa przednia. Następnie każdy miał za zadanie odnaleźć inspirujący cytat z książki, którą wybrał z bibliotecznej pułki. Po tak duże dawce emocji przyszła kolej na wzmocnienie ciała. Po spożyciu przekąski w postaci owoców, zainspirowani książką kucharską przygotowaliśmy pożywne, smaczne i zdrowe tortille. Po posiłku obejrzeliśmy film "Operacja: Człowiek w czerni”, udostępniony nam przez pomysłodawców i organizatorów tegorocznej Nocy Bibliotek. Noc nie mogła oczywiście zakończyć się bez celebrowania jej z wykorzystaniem muzyki. Po nastrojowych i zabawnych śpiewach przy gitarze przyszedł czas na tańce. Impreza zakończyła się w późnych godzinach nocnych. Zmęczeni uczestnicy, po tak dużej dawce emocji i wrażeń nie mieli większego trudu zaśnięciem. Dodatkowo do snu zostali ukołysani kojącym głosem pani czytającej im dłuuugi fragment książki "Operacja posąg" z przygodami bohaterów poznanych już na filmie. Rano wszyscy zgodnie stwierdzili, że czytanie rzeczywiście wzmacnia. Obiecali częściej odwiedzać bibliotekę oraz sięgać po lekturę książek na interesujące ich tematy.